fuckedupspiderman.blogg.se

Stress suger

Kategori: Allmänt

Stress... 
Stress är fucking jävla jobbigt. Men jag känner att det inte är något som lärare och föräldrar förstår. De ger en bara mer och mer sysslor och mer och mer läxor. Varför fattar de inte? Jag är 100% säker på att vuxna också upplever stress. 
Stress blandat med ungsomars allmäna psykiska mående fungerar inte. Vi blir deprimerade, vi får ångest, panikattack på panikattack. Men ändå fattar inte föräldrar att vi inte är gjorda av diamant. Vi är inte hur tåliga som helst. 
Vi kan inte höra att vi inte gör någon nytta hemma hur många gånger som helst. Vi kanske gör grejer som ni inte märker, vi gör så mycket vi kan. Och när ni märker att vi gör något, säg inte "men du glömde att diska" eller "då kunde du väll också damsuga när du höll på" det gör så att vi tror att ni inte uppskattar våran hjälp. Vafan är ni tröga eller? Kan ni inte bara uppskatta att vi iallafall har gjort något? Även fast det kanske bara är att vi har vart ute med hunden eller att vi har burit in våra kläder i vårat rum.
 
Vi är lata, ja. Men det är för att vi är tonåringar, herregud. Jag är ganska säker på att ni föräldrar inte var värsta guld barnet när ni va små. Era föräldrar va säkert likadana mot er som ni är mot oss. Men då vet ni hur jobbigt det är med tjatande föräldrar. Jag är säker på att ni föräldrar också har känt er deprimerade som tonåringar. Det kanske inte var en sån grov depression men jag är ganska säger på att ni har mått dåligt över grejer. 
 
Snälla föräldrar, lärare och allmänt vuxna, sätt inte så mycket press på oss så kommer vi att må lite bättre:)
Kommentera inlägget här: